úterý 28. dubna 2020

Jak jsem navštívil 7 nových divů světa

Před 20 lety začala iniciativa New7Wonders of the World, která v roce 2007 stanovila 7 nových divů světa. V tu dobu jsem ani nádodou nevěřil, že by se mi je někdy podařilo všechny osobně navštívit. Byly to prostě jen místa z obrázků a fotografií jiných. Přesto lednovou návštěvou pyramid jsem všech těchto 8 míst navštívil.


7 nových divů světa

Proč OSM?! Stanovili sedm nových a zároveň u nich ponechali egyptské pyramidy jako jediný ze starých sedmi divů světa, který se dochoval dodnes.

Je také nutné zdůraznit, že podobných iniciativ v posledních letech vznikla celá řada. Tato původně měla širokou mezinárodní podporu a slušné mediální pokrytí. Byla zaštítěná i UNESCem, aby posléze zase rychle o tuto podporu přišla.


Colosseum

Jako první jsem v roce 2011 navštívil Koloseum při roadtripu napříč Itálií. S jeho dokončením v roce 80 se jedná o třetí nejstarší památku na seznamu.

Lamy u Machu Picchu. Chvíli nepostojí.

Jako další následovalo v roce 2017 Machu Picchu, incká památka postavená kolem roku 1450 v Peru.

Pyramida v Chichen Itzá

Mexické Chichen Itzá ztracené v deštném pralese jsem navštívil na konci roku 2018. Majové ho tu postavili v 7. století.

Velbloudi před klenotnicí v Petře.

O čtvrt roku později mi nová linka Ryanairu z Prahy do Jordánska umožnila navštívit skalní město Petra z 4. století př. n. l.

Tádž Mahal v originálních barvách

Shodou okolností pár týdnů po návratu Ukrajinci promovali linku Praha-Kyjev-Dillí a za krásných 6.500 Kč jsem se podíval do Indie k Tádž Mahalu pocházejícímu z roku 1643.

Žehnající Ježíš v Riu

V květnu 2019 jsem měl to štěstí a podíval se na nejnovější div světa (1931), Christ the Redeemer v Riu de Janeiro.

Velká čínská zeď bez lidí

K poslednímu ze současných divů světa jsem se podíval na sklonku loňského roku a samotného soumraku cestování. Je jím Velká čínská zeď. Pochází až z 8. století př. n. l.

Pyramidy v Gíze

V lednu jsem zavítal k jedinému z dochovaných původních 7 divů světa, egyptským pyramidám v Gíze.