úterý 5. října 2021

Na horské dráhy do Polska

Den před svatým Michalem využíváme státního svátku a vyrážíme do Polska. Čeká nás přes 450 kilometrů, a proto si dáváme sraz v 5:00. To znamená vstávání v krásných čtyři ráno. Cesta utíká i navzdory ještě rekonstruované D1 a mlžnému počasí.


Horská dráha Mayan

Chvilku před desátou dorážíme k Zatoru, městečku, na jehož okraji leží zábavní park Energylandia. Už jsem jich pár navštívil a zdejší park ve mě zanechává pozitivní pocity. Nicméně se mi zdá, že mu chybí nějaké konkrétní téma. Je to tam vše poskládané bez ladu s kladu.

Hyperion

Nejdříve jdeme na Hyperion. Tato v roce 2018 postavená horská dráha je s 77 metry nejvyšší a nejrychlejší horskou dráhou v Evropě. Dosahuje rychlosti až 140 km/h. Nejdřív jdeme dlouhou kroucenou chodbou nahoru, pak přecházíme venkovní most, zase klesáme dolů a pomaličku stojíme frontu zpátky do budovy. Ačkoliv je fronta mnohem kratší, než normálně, musíme konstatovat, že tento nápad mělo více lidí. Počkáme si asi dvacet minut. Jízda ve výsledku netrvá ani minutu.

V budově, kudy se normálně vine fronta na Hyperion

Venku se postupně roztahuje. Pak míříme do zadní části parku, kde si užíváme volný pád na Tsunami Drop z výšky 40 metrů. Pak míříme vedle na další dráhu, Mayan. Ta má červenou barvu, je vysoká 33 metrů a během jízdy se dosahuje rychlosti 80 km/h a přetížení až 5G.

MOYA Formula

Kousek vedle si jdeme odpočinout na lodičky a pak si dáváme oběd. Po něm jdeme na tematickou horskou dráhu MOYA Formula. Ta zrychlí z nuly na sto během pouhých 1,2 vteřiny a projíždí se tunelem s umělým kouřem.

Zadra

Dřevěná horská dráha Zadra

Je až děsivé, co tu všude mají na zemi bílých čar a informacích o předpokládané délce čekání. On je to horor chodit, i když je volno. Ke každé atrakci jdete aspoň 5 minut, než se dostanete k turniketům a normálně se to ale čeká v neskutečně dlouhých frontách. Oproti Heide Parku nebo Europa Parku tu jsou takřka před každou atrakcí povinné skříňky na batohy. Na ruku si musíte dokoupit náramek s čárovým kódem za 6 zlotých. Naštěstí se dá použít u všech atrakcí jeden a ten stejný, ačkoliv systém přidělování skříněk není stavěný na jejich rychlou změnu, což teď na podzim může přidělat vrásky. Snad na všech atrakcích nesmíte natáčet, a to ani akčními kamery a taky na téměř žádnou vás nenechají jít ani v brýlích. Dost velký rozdíl oproti německým parkům.

Pozdní oběd aneb žebírka

Co se týče covid opatření, před každou atrakcí je cedulka o povinnosti nosit na ní roušky a na zemi se upozorňuje na dodržování rozestupů. Ale všichni to popolsku ignorují a nemají nic ani v obchodech. Jen zaměstnanci nosívají chirurgické roušky.


Poté podcházíme silnici a jdeme do druhé části parku na Zadru. Zadra je dva roky stará horská dráha, které je podle webovek se svými 63,8 metry nejvyšší dřevěnou horskou dráhou v Evropě. Jízda na ní trvá dokonce minutu padesát a stojí za to. Jedeme se odreagovat na menší dráhu Frida hned vedle, kde není žádná fronta.

Aztec Swing

Vracíme se do hlavní části parku a jedeme vyzkoušet odstředivku Aztec Swing. Ta mi řádně pocuchá vnitřnosti a musím se najíst. Po ní si jdeme odpočinout na Speed Water Coaster. Jedná se o 60 metrů vysokou atrakci s lodičkou, která n něm dosahuje rychlosti až 110 km/h a přetížení 3G.

Speed  Water Coaster

Začíná se připozdívat. Stíháme odpolední kouzelnické představení. To je jen na hudbu a beze slov. Bohužel pro nás rozumíme snad všem předvedeným kouzlům. Ale aspoň na kouzelnické asistentky se dívalo dobře.

Halloween je v plném proudu

Dojdeme ještě na Vikinga (menší horská dráha, kde se vozíky točí kolem své osy)  a Boomerang (dráha, co jede tam a zpátky). Den zakončujeme na lavici a plavbou v loďkách na Atlantisu. Už se blíží šestá a je čas k odchodu. Znovu na Hyperion, ačkoliv je prázdný, ani nechceme, když si představíme ten pochod k nástupu. Z parkoviště vidíme, že atrakce se hýbou ještě cca do 18:15. Na něm je ale boží dopuštění a vyjet trvá půl hodiny. A to park byl dneska poloprázdný.

Energylandia v zlaté hodince

Když to srovnám s Heide Parkem a Europa Parkem, tak především byly mnohem menší fronty a taky víc atrakcí. Bývá pět šest top atrakcí, ale tady jich je víc. To samé platí o horských drahách. Tady jsme navzdory prakticky nulovým frontám je nestačili ani všechny projet.

Kolik to stojí?
Lístek ... 149 PLN
Náramek s čárovým kódem ... 6 PLN
Parkovné na den ... 10 PLN