úterý 9. května 2017

Jak přežít první noc v hostelu

Během mé podzimní návštěvy v Dublinu, jsem se poprvé v životě ubytoval v hostelu. Řekl jsem si "Za jednu jedinou noc přece nedám 1.700 Kč a ještě v ne moc kvalitním hotelu".


O něčem jsem už tušil a vzal jsem si s sebou pro jistotu mýdlo a ručník. A hodily se mi, jak jsem očekával. Už mě ale nenapadlo brát si s sebou zámeček na uzamčení skříňky a musel jsem si ho za euro půjčit.

Zdroj: pixabay.com

Při bookování ubytování na mou rychlou návštěvu Stockholmu se situace opakuje, neboť se mi opravdu nechce dát za noc 2.000 Kč, a to ještě v hotelu se špatným hodnocením. A opět mě dokázaly hostely něčím překvapit - ve Stockholmu je běžné, že v rámci ceny za noc není obsaženo povlečení! To si musíte dovézt vlastní nebo za 100 SEK připlatit.

Pár tipů aneb co je dobré vědět předem:
  • V hostelech je potřeba dodržovat časy check-inů. Těžko tam přijdete ve 2 ráno a budete si povlékat postel, resp. pokud vás tam personál hostelu pustí, představte si ty nadšené tváře spolunocležníků, které svým zabydlením vzbudíte uprostřed noci.
  • V řadě hostelů si musíte sami povléct postel a při check-out ji opět svléknout.
  • Všímejte si různých nenápadných poplatků neobsažených v ceně. Např. ve Stockholmu provozovatelé chtějí připlatit 100 SEK za zapůjčení povlečení.
  • Nejspíš budete potřebovat vlastní ručník a zámeček. Jinak si je můžete za úplatu půjčit.
  • Je tam zvýšené nebezpečí krádeží a lednička leda v kuchyňce společné pro celý hostel.
  • Kolik je v místnosti postelí nebo paland a v jakém je patře. Ty v podzemí a bez oken bych nebral snad ani zadarmo.
  • V některých hostelech může být sociální zařízení fakt chuťovka, proto se vyplatí důkladně číst recenze a raději připlatit pár desetikorun za dražší, ale špičkově hodnocený hostel.