V práci nás vyslali na tribe meeting k Balatonu, později si to náš squad prodloužil v Budapešti. Vzhledem k časům přímých letů z Prahy do Budapešti máme libové časy a nelze je tak využít. Vyvstává proto otázka, jak se tam dostat, protože spolupasažéra závodníka v Oktávce dělat nechci ani vidina vstávání mezi čtvrtou a pátou ráno není extra lákavá.
Z Prahy výrážím kousek po desáté večer. Kupé je překvapivě prostorné. Může být proměněno v kupé až pro tři lidi. Upřímně řečeno, mě kvalita lůžka zklamala. Jedná se jen o otočené běžné sedačky na druhou stranu. Ocení to milovníci tvrdých matrací. Nechci ani domýšlet, jak vypadá lůžko.
Do Budapešti dorážím chvíli po deváté ráno se zpožděním půl hodiny. Kvůli tomu mi ujíždí z nádraží Nyugati přímý spoj do Balatonalmádi a musím přejet metrem na nádraží Deli a počkat si dvě hodiny na další. Jedenapůlhodinová jízda rychlíkem pak uteče jako voda. Maďarským koloritem je, že druhá třída vlaku této kategorie nikdy neslyšela o klimatizaci a teplota v tento zářijový den venku atakuje letní třicítku.
Do Budapešti se přesouvám autem s kolegy. Měl jsem pravdu. Závodník se ujal volantu. Stopade na dvouproudé silnici, žádná míra. V Budapešti zůstávám v nově postaveném Ibis Stadium u Nepligetu. Walk-in sazby na displeji nad recepcí jsou impozantní - 350 € za noc. Skoro to vypadá jakoby tam nechtěli, aby jim tam někdo chodil. Podle personálu totiž takovou sazbu ještě nikdy nikomu neúčtovali a maximum je sotva poloviční. Jen to na tom displeji neumí měnit. Pokoj i koupelna voní novotou. Jen není největší. Snídaně neurazila. Nabídka teplých pokrmů výtečná i nějaké studené slané volba. Naopak zamrzela prakticky absence ovoce nebo nějakých zákusků.
Silnou i slabou stránkou tohoto itineráře je 45 minut na přestup v Kodani.
Čtvrtek 12:00
Po mítingu vběhnu na oběd. Zdlábnu ho a o půl hodiny později na
Népligetu chytám modré metro na Kobanya-Kispest. Tam přestupuji na
autobus 200E. Chvíli po 13h jsem na letišti. Zkušeně se vypravím na
Terminál 2A na security. Security z obou terminálů vede do stejného
prostoru, jen ta z 2B bývá mnohem plnější, jelikož tam odbavuje Ryanair a
Wizzair.
V Budapešti prokukuje slunko a v letištní hale je nepříjemné dusno a
aspoň 24°C. Norwegian překvapivě přilétá na čas. Odlétáme z brány A14 z
nízkorozpočtové části letiště. Nejdřív probíhá preboarding do prasečí
ohrádky rozdělené na priority a non-priority. Nikdo kupodivu neprudí s
rozměry batožiny. Když začne nástup, všichni z non-priority začnou
podlézat dělící pásku. Nelením a přidávám se taky. Co bych to byl za
návštěvníka pohrdat maďarskými zvyky?
BUD-CPH 14:55
Boarduje se klasicky po ploše. Letadlo je plné snad do posledního místa. Prostor pro nohy je královsky velký a je snad větší než u Lufthansy nebo Turkishe. Odlétá se načas a let trvá cca 1,5 hodiny. Přistává se ještě pár minut před plánem.
V Kodani zaparkujeme u brány D1. Sedím v zadní části letadla a vystupuje se jen předními dveřmi. Na přestup mám odhadem cca 15 minut. Na internetu najdu, že let do Prahy se boarduje až z brány A22. Podle Mapy.cz moc nechybí a je to úplně z jednoho konce letiště na druhý. Čekal jsem, že Norwegian bude využívat jeden termín a ne že budu takto běhat. Dávám si kilometrový sprint letištěm. Většinu času jdu mezi obchody, kde chybí jakékoliv travelátory. Z dálky skouknu dva obchody Lega.
Rychlá fotka z přesunu v CPH |
Jeden z lego obchodů na CPH, ale čekal jsem větší wow efekt. Zajímavější lego sochy máme i v PRG. |
CPH-PRG 17:30
K bráně dosupím chvíli po 17h. Ještě se nenastupuje, ale letadlo už dorazilo ke gatu. Během několika minut vystoupí lidé a začíná nástup. Personál tu zajímá jen správná boarding group 1-3. Zavazadla nebo kontrola dokladů je podružná. I tento let letí plný a odlétá načas. Tentokrát sedím u okna, ale většinu časy je pode mnou oblačnost. Před odletem se dokonce spustí obdoba tropického deště. V Praze přistáváme zase o něco dříve a vystupujeme nástupním mostem.
Upřímně řečeno, nečekal jsem, že ten 45minutový přestup stihnu s takovou grácií a myslel jsem, že si možná prodloužím cestu... Ale kupodivu jsem tuto trasu zvládl fakt za 3:55.