úterý 14. března 2017

Šetříme na cestách: VratnéPeníze.cz

Je to necelého čtvrt roku, co jsem začal šetřit spolu s VratnéPeníze.cz. Dlouho jsem odolával masivním marketingovým útokům skupiny Mafra s iDnes v čele, ale až zjištění, že v systému je zapojen i Booking.com mě přimělo zřídit si účet.


Na čem vám mohou VratnéPeníze.cz pomoci ušetřit? Z pohledu cestovatele se hodí, že spolupracují s řadou služeb vyhledávajících ubytování. Lze získat 1,5 - 3% u Hotels.com, 3% u Agoda.com nebo 2 - 3% u mnou využívaného Booking.com.

Samozřejmě, ne všichni potřebují hned hotel. Těm by se mohla hodit spolupráce se slevovým portálem Pepa.cz pro vrácení zpět pár korun za již tak slevněný víkendový pobyt nebo výlet. Cestovatele mající rádi dálky může zaujmout sleva vyplacená po koupi letenky u Pelikána nebo kiwi.com.

Dále VratnéPeníze.cz mohou pomoci ušetřit na cestovním pojištění. Je jedno, jestli si ho zřídíte u České pojišťovny, Axa, Allianz nebo třeba ČSOB. Všechny tyto pojišťovny jsou v systému.

Využitelné jsou i 3% zpět z půjčovného RentalCars.com.

Mimoto je možné VratnéPeníze.cz využívat i pro běžné nákupy drogérie, elektroniky a dalšího zboží (např. Mall.cz, Kasa.cz, Alliexpress.com).



Jak to funguje v praxi?
Založíte si účet a dostanete vstupní bonus 50 Kč. V případě využití referral odkazu, dostanete dalších 50 Kč jako bonus (doporučitel za vás dostane 100 Kč jako odměnu, ale jen v případě, že během 3 měsíců uděláte nákupy za 1000 Kč bez DPH nebo více). Dalších 10 Kč navíc můžete získat za stažení a první použití mobilní aplikace Portmonka.

Do obchodů, které VratnéPeníze.cz podporují, musíte chodit proklikem skrz speciální odkaz z VratnýchPeněz. Jedině, tak pozná e-shop, že jste přišli z VratnýchPeněz a dostanete cashback (vím, je to opruz, dost často na nutnost prokliku zapomínám, ale už od pár stovek vysokého nákupu se vyplatí).

Jakmile nakoupíte a systém váš nákup správně rozpozná, několika hodin, nejpozději dvou tří dnů, se zobrazí vaše odměna v čekajících platbách. Po uplynutí rozhodného období (nejčastěji po uplynutí 14 dní v případě českých e-shopů) se změní na schválené peníze, které se připíšou na k vašem účtu. Platbu na účet je možné provést od dosažení částky ve výši aspoň 300 Kč.

Proč jsem si vybral zrovna VratnéPeníze.cz?
Vím, že na českém trhu existuje několik alternativ, avšak za VratnýmiPenězi stojí velká mediální skupina MAFRA, která (snad) dostojí svým závazkům a nasbírané peníze opravdu vyplatí a neslehne se po ni jen tak zem.

Začal jsem sbírat peníze krátce po novém roku. Nákupů přes ně jsem fakt moc neudělal, např. když jsem chtěl koupit psům granule, raději jsem je vzal levněji v obchodu mimo systém, a ubytování v Maroku bylo levné. Ale i tak se mi začíná kupit už docela pěkná sumička...