sobota 12. října 2019

Neděle v Chomutově a jeho zoo

Pokud hledáte anti-turistickou destinaci, Chomutov je pro vás dokonalé místo. V neděli budete v centru na náměstí 1. Máje úplně sami!


Chomutovské náměstí 1. Máje v neděli v poledne

Má to i své stinné stránky. Veškerá zajímavá místa jsou zavřeny - jak Městská věž (otevírá až v úterý v 9:00), tak Kostel sv. Ignáce Chomutov. Náměstí lemují barevné středověké a barokní domky a uprostřed stojí Sloup Nejsvětější Trojice. Dalších několik přilehlých ulic je také historických. Své kouzlo má Příční ulice, do které se vchází úzkým průchodem z náměstí.

Moderní Chomutov s nejvyšší budovou ve městě Hotelem Armabetonem vysokým 71 metrů

Do Chomutova jsem se dostal až na oběd. Přijel jsem Flixbusem v 12:30. Cesta mu trvala hodinu a půl. Proč jsem se sem vydal? V Chomutově jsem nikdy nebyl a 32 Kč za zpáteční lístek není taky špatné (19 Kč akce jedním směrem mínus 15% slevový kód).

Kostel Nanebevzetí Panny Marie

Najít tu ale v neděli otevřenou restauraci je mise pro Sherlocka Holmese. Všechny mé dopředu nastudované tipy měly zavřeno. Hledal jsem tak naslepo. Pokud nechcete pizzérku, čínu, kebab nebo slabě hodnocenou špeluňku, je to těžké. Zakotvil jsem až U dvou medvídků, kde i o víkendu mají polední menu.

Oběd U dvou medvídků

Po obědě jsem zamířil k jednomu ze dvou zdejších největších turistických magnetů - Podkrušnohorskému zooparku. Druhým je Aquasvět a vodička mě obecně nechává dost v klidu. Google Mapy, Mapy.cz ani Moovit mi nepomohly s jízdními řády, tak jsem si tu půlhodinku dal pěšky. Pěškobusem míjím i Kamencové jezero. Čekal jsem promenádu podél větší louže s pár lavičkami a stromy, ale jsem překvapený, že by rádi vstupné a funguje to i teď v na konci září jako plovárna.

Placený vstup ke Kamencovému jezeru

K zoo přicházím zespoda. Za 100 Kč si kupuji lístek a jdu se kochat. Zoo má, jak už název napovídá spíš podobu velkého lesního parku. Najdete v ní hlavně domácí druhy zvířat jako sovy, dravce, lesní šelmy a kopytníky. Těmi nejzajímavějšími exempláři jsou tuleni, velbloudi a červené pandy. Ty byly zatím nejméně líné, jaké jsem kdy viděl. Jinak zoo je dost rozlehlá a místy dost nevábně zapáchá.

Chomutovská zoo
Oslík
Červené pandy
Tuleni

Po hodince jsem se přesunul ke zdejšímu Skanzenu Stará Ves. Ten je od zoo, co by kamenem dohodil, a kupodivu vstup je v rámci vstupného do zoo. Byl vybudován za podpory fondů EU a znalci jistě už tuší, že to s jeho kvalitou a malebností nebude jen tak. Skanzen zaujímá obrovskou plochu, na které jsou jen čtyři stavení - statek, špejchar, kaplička a větrný mlýn. Zbytek jsou lesy a louky. Zajímavé to je, avšak podruhé bych si tu dlouhou a rozvláčnou procházku odpustil.

Skanzen Stará Ves
Je velký a prázdný
Výše uvedené tři fotky jsou jediné zdejší stavby

Nastává čas se pomalinku vrátit do centra k autobusovému nádraží. MHD opět nejede a podle jízdního řádu si všímám, že zdejší trolejbusy o víkendu jezdí sotva jednou za hodinu. Proběhnu OC Chomutovka a následně v Lidlu blízko autobusáku udělám menší nákup před cestou. Tentokrát cesta bude o hodinu delší, protože se navíc pojede přes Jirkov a Most. Navíc nás hromadně mučí na monitorech nahlas puštěným filmem pochybné kvality s českým dabingem.

Takhle si většina z nás představuje Chomutov, ale je jiný.


Kolik to stálo?
Jízdenka ... 32 Kč
Vstup do zoo ... 100 Kč
Jídlo ... cca 200 Kč