středa 22. února 2017

Co si zabalit s sebou na cesty?

Po mém cestování autem Evropou, krátkých jednodenních výletech po Evropě autobusem završených cestami do Asie už mám taky svůj vlastní seznam nezbytných věcí pro cestování.


Nezbytné věci

  • Pas, mezinárodní řidičský průkaz (pro řízení a cesty mimo EU)
  • Peníze a aspoň 2 karty (každá od jiné banky, jedna VISA, druhá např. Maestro)
  • Cestovní pojištění, které proplácí léčebné výlohy ihned.
  • Mapa hlavního města (nerad někomu půjčuji do ruky mobil) a místní konverzace (mám rád ty od Lingey a v případě potřeby se domluvit, přináší kladné body)
 

Drogerie a toaletní věci

  • Náplasti, papírové kapesníky, krém na ruce, deodorant a zubní pasta
  • Vlhčené ubrousky (dokonalý zázrak – beze stop setřou vše od bahna po ptačinec)
  • Opalovací krém, repelent (podle potřeby)

Elektronika

  • Fotoaparát + zásoba SD karet
  • Mobil s offline mapami dané oblasti, PDF průvodcem a DOC výpisky, sluchátka
  • Místní SIM karta s daty
  • Powerbanka plus odpovídající kabely k mobilu a foťáku + US nabíječka + EU redukce (osvědčila se mi originál čínská nabíječka od Xiaomi)

Oblečení

  • Kraťasy a dlouhé kalhoty
  • Několik triček, spodní prádlo, ponožky
  • Sandále, žabky, turistické boty
  • Mikina nebo lehká bunda
  • Čepice, rukavice (podle místa)
  • Plavky, potápěčské brýle  (podle místa)

Ostatní

  • Pevný plastový box na křehké suvenýry
  • Skládací deštník, pláštěnka
  • Ručník pro sednutí v parku, na pláži nebo použití v hotelu, pokud tam náhodou chybí
  • Látková taška
  • Bytelná láhev na vodu (např. v Japonsku byly dokonalé láhve od fanty, které byly z plechu jako normální plechovky)
  • Náhradní brýle + šroubováček na uvolněné šroubky 
  • Pytlíčky cukru a soli (sůl se hodí na skvrny)
  • Dárky

Nepotřebné věci

Také mi vykrystalizoval seznam nejméně potřebných věcí, které jsem si zabalil s sebou:
  • Z drogérie překvapivě vede mýdlo a šampón. V civilizovaných zemích jsou dostupné v každém hotelu (v hostelech ale nikoliv)
  • Elektrický holicí strojek se pronese a stejně mě neoholí pořádně. Navíc žiletka bývá zdarma v každém lepším hotelu.
  • Čtečka knih mi k něčemu byla jen na poklidných výletech s lenivým tempem, kterých jsem měl velmi málo. Dobrá je na čtení do letadla. Jinak vyhledávání informací z průvodců stejně dělám vždy na mobilu.
  • Tablet se stolním Windows je sice úžasná, ale velmi málo využitelná na cestách. Na virtuální klávesnici se mi špatně píše (a na té z Windows ještě dvakrát hůře než na smartphonu), na listování PDFky ho nebudu pokaždé lovit z baťohu a případy, kdy se hodí se dají spočítat na prstech jedné ruky. K užitku přišel v Thajsku, kde jsem s ní prováděl transakce z bankovních účtů a poté v Istanbulu po naštěstí nepovedeném scamu, kde jsem přes něj blokoval účty. Ale nikdy jsem se na něm nekoukal na ty filmy, kvůli kterým jsem si ho bral s sebou.
  • USB DVB-T tuner mě zatím všude zklamal. Nikde jsem na něj nic nechytil, ačkoliv v Praze se mi jeho citlivost zdá ucházející.

K vyzkoušení

  • Líbí se mi myšlenka propojení Chromecastu s televizí na hotelovém pokoji. Určitě stojí za vyzkoušení, až pojedu do zemí, kde je běžná plochá TV na pokoji (to v Thajsku ani Maroku není).