úterý 25. října 2016

Cestování s přerostlým batohem

Na letišti Don Mueang (Bangkok, Thajsko) si takhle jdu k odbavení, už mám elektronický check-in, u přepážek vidím stojánek Air Asia a řeknu si "Dojdu si zkontrolovat rozměry batohu, abych neměl problémy, kdy náhodou byl moc vyboulený." K mému překvapení má i váhu a k mému dvojnásobnému překvapení můj batoh s jen potřebnými a pár věcmi váží 8,5 kg (limit AirAsia je 7 kg).


Dělám větší reorganizaci, než jsem původně chtěl. Mikinu do ruky, na rychlo vytvářím osobní brašnu s tabletem, peněženkou a dalšími těžkými věcmi. A myslím "Super, táhnu se s 8,5 kily. Ani se mi tomu nechce věřit."

Výsledek: Za celou dobu jsem u AirAsia neviděl před boardingem převažovat zavazadla. Na DonMueangu chyběla váha úplně, na Krabi byla, ale nikdo ji nevyužíval.

Rada: Elektronický check-in je užitečná funkce, díky které nemusíte k přepážce a významně snižuje pravděpodobnost hmotnostní nebo rozměrové kontroly zavazadla. Takto je většinou možné pronést objemnější nebo těžší zavazadlo. Ale nesmí v něm být tekutiny nad 100 ml nebo nůžky.

Jen některá letiště nezvládají elektronický check-in. Na letišti v Krabi jsem byl za zeleného eko-fanatika - jako jediný jsem měl nevytištěnou elektronickou letenku. Sice si mě nakonec dohledali v seznamu, ale toto zbytečně upozorňuje na vás a vaše nadlimitní zavazadlo. Na druhou stranu, už na započaté cestě se dost špatně tiskne jakýkoliv dokument.

Takto vypadají stojany pro automatické odbavení u Air Asia na letištách v Thajsku.

K účelu samo-odbavení jsou na letištích od AirAsia digitální stojany, které tu letenku vytisknou. V Thajsku si totiž musí schovat útržek letenky, asi pro nějakou pozdější kontrolu. Na letišti v Chiang Mai sice už elektronické letenky brali, ale stejně si z displeje opsali jméno a číslo letenky na speciální kartičku.