sobota 30. prosince 2017

Za 2 Kč se Zelenými do Písku

Levněji cestovat už snad nelze. Za 2 Kč jsem se podíval s Flixbusem do Písku. Levněji to snad jde jen stopem nebo s bohatým partnerem...


Písek

FlixBus přijel na čas. V autobuse vše v pořádku. Fungovala WiFi. Do Písku kvůli zácpě na D4 dojel o půl hodiny později. Na autobusovém nádraží v Písku mě zklamala nové opravená hala z evropských fondů. Sice opravená je pěkně, ale už jim nikdo nedal peníze na provoz, tak o víkendu nepremává.

Písecké nádraží

Hned po příjezdu mě přepadl hlad, tak jsem se zavrtal do nedalekého Lidlu a něco ulovil. Pak jsem kvůli toaletě musel navštívit trochu vzdálenější Tesco, neboť ona místnost na nádraží byla pravděpodobně v zavřené hale nádraží. Pak jsem už zanechal supermarketové turistiky a šel do centra.

Pivovar Platan cestou do centra...

Počasí vyšlo parádně. Slunce svítí, pěkně nasvěcuje probarvené podzimní listí na stromech a je teplo jako v létě. Do centra to trvá tak 20 minut pěšky. Uvítají mě v něm zbytky kdysi velkolepého píseckého hradu a pohled na Kamenný most z 13. století. Hned naproti němu je příjemná cukrárna, ale jaksi jsem neměl vůbec hlad. Prakticky celý den.

Kamenný most z 13. století

Sousoší na Kamenném mostě

Přešel jsem na druhou stranu do starého města. Vyšel mírný kopeček a vydal se ke kostelu Panny Marie. Ten je sice otevřený, ale dá se dojít jen k mříži umístěné pár metrů od vchodu. Na věž se sice smí a zdarma, ale podle webu jen po předchozím objednání.

Radnice na Velkém náměstí. Uvnitř ní je i vstup do Prácheňského muzea.
Alšovo náměstí s Kostelem narození Panny Marie v pozadí (bílá věž)
Dům na Alšově náměstí

Potom jsem kolem elektrárny zamířil hledat vstup do Prácheňského muzea. Ačkoliv Mapy Google i Mapy.cz ukazují, že vstup je od řeky, nemají pravdu, je z náměstí přes dvůr radnice. Na to, že se platí vstupné pouze 40 Kč, je expozice fakt nádherná. Najdete v ní živé obrazy místních zvyků, galerii panovníků a malou expozici rybářství, v kterém je asi tucet akvárií. O patro výš i jediný zachovaný sál z hradu, momentálně s výstavou stříbrného pokladu. Hned naproti je Sladovna, kde se ale nevadí pivo ani nedělá slad, ale jsou tam expozice pro děti a informační centrum.

Zbytky Píseckého hradu
Prácheňské muzeum se rozkládá v prostorách bývalého hradu

Velký gotický sál - jediná dochovaná místnost z Píseckého hradu pocházející až z 13. století.

Pak už byl čas jít. Přemluvil jsem své břicho a zastavil se v cukrárně pro něco dobrého, abych v autobuse na zpáteční cestě neměl hlad a vydal se zpět na autobusové nádraží. Tentokrát bylo v aplikaci od Flixbusu uvedeno i číslo nástupiště a autobus z Českého Krumlova přijel i na čas. Jen byl prakticky do posledního místečka obsazený dost v kontrastu s tím, jak vypadala cesta sem. Bohužel v autobuse celou dobu nefungovala WiFi. Síť sice přítomna, ale nenačetla ani ten jejich portál.

Altán v Palackého sadech
Jez na Otavě v Písku

Na D4 opět další zpoždění, tentokrát kvůli bouračce u Mníšku pod Brdy. Radši jsem už vystoupil Na Knížecí, aby řidič na magistrále nenabral další zpoždění. Na Smíchov dojel vzhledem k okolnostem s velmi dobrým časem, jen o pět minut později. Jen se mi zdálo, že si k němu pomohl jízdou jako prase. Pořád vlevo a jel rychleji než tři čtvrtiny osobáků.