pondělí 11. července 2016

Japonsko aneb 9 dní rychlovlaků

Země vycházejícího slunce, jak se Japonsku přezdívá, pro mě byla vždy lákavá a obestřena lákavou vůní dálek a rouškou tajemství. Když loni dorazili známí z Japonska a před pár měsíci mě pozvali, ať se za nimi podívám, Japonsko bylo jasnou volbou. Předtím jsem cestoval po Evropě, s rodinou, s přáteli i sám, vlakem, autobusem i autem, ale mimo Evropu a v zemi, kde nepíší latinkou, jsem ještě nikdy nebyl.


Japonsko se svou rozlohou 377.835 km2 představuje 61. největší stát na světě. Žije v něm přes 126 miliónů a se svou hustotou zalidnění (337 obyvatel/km2) hravě předstihuje Českou republiku. Hlavní město je Tokio, jehož aglomerace má obyvatel 40 miliónů.

Západ slunce nad branou chrámu Icukušima na ostrově Mijadžima poblíž Hirošimy

Zemi tvoří řetězec několika ostrovů v západní části Tichého oceánu. Největšími jsou Hokkaidó na sever, Honšú (hlavní ostrov, na kterém leží mj. Tokio a Kjóto), Šikoku na východě a Kjúšú na jihu. Země je celá velmi hornatá. Nejvyšší horou je Fuji s výškou 3776 metrů.

Jako základ pro cestu do Japonska pro cestovatele z Česka vidím jako nejdůležitější sehnat si cenově dostupnou letenku s rozumnou dobou letu. To se mi podařilo u Emirates. Vízum potřeba není pro cesty do 90 dnů.

Pokud plánujete cestovat po Japonsku, je vhodné si obstarat Japan Rail Pass, který umí ušetřit mnoho mnoho peněz, ale i starostí. Platí na všechny vlaky od státního dopravce Japan Railway včetně šinkansenů (s výjimkou Nozomi a Mizuho). V základu to je vše, co potřebujete.

Mapka japonského výletu

Pokud nehovíte extrémně vysoké dobrodružnosti, je vhodné si zajistit aspoň část ubytování předem. Japonsko na rozdíl od dost rozšířených představ není tak drahé, hotely jsou v něm i levnější než v Londýně nebo Bruselu, ale na poslední chvíli může být problém najít nějaký cenově dostupný nebo hotel u turisticky zajímavé lokality.

Jel jsem sám a ubytování jsem si obstaral přes booking.com s možnosti zrušení zdarma. Známí sice bydlí v Tokiu, ale do centra to od nich je jeden a půl hodiny vlakem. Navíc jak jsem zjistil od coachsurfing masterů, coachsurfing tam moc nefunguje a airb’n’b si myslím, že by nebyl nejlepší nápad zkoušet a poprvé rovnou v Japonsku. Proto byl booking.com jasnou volbou.

Jednotlivé části cestopisu:
1. část: První noc v Japonsku
2. část: Šinkansenem za sakurami na ostrově Hokkaidó
3. část: Neříkej kékkó, dokud jsi neviděl Nikkó
4. část: Cesta přes Kjóto, Hirošimu a zpět do Tokia
5. část: Den v přepychovém Dubaji

Další články o Japonsku:
Japonská mobilní pohádka
Jak drahé je Japonsko?
Japonský slovníček