úterý 22. června 2021

Tropy v jižních Čechách

Víkend jsem strávil trochu masochisticky. Nevydal jsem se nikam k vodě ani ke klimatizaci, nýbrž jsem ukazoval krásy vlasti. Příprava výletu na jih Čech začíná na poslední chvíli po shodě ve čtvrtek večer, že o víkendu vyrazíme. Jsem rád za poslední volné levnější ubytko v Krumlově a volné lístky u Regiojetu.

V sobotu ráno jedu na Smíchov. Vlak s přítelkyní samozřejmě má 20 minut zpoždění a dělá nám vrásky, abychom stihli odjezd žlutého autobusu, co o dvacet minut později odjíždí z Na Knížecí. Nastupujeme na tramvaj č. 4 a nevědomky tak chytáme jednu z poslední jízd tramvaje Tatra T6A5. Dostáváme i pamětní jízdenky.

Na  Knížecí přijíždíme včas. Dokonce až příliš včas. K nástupišti až těsně před desátou přijíždí žlutý autobus se slovy, že původní je rozbitý a tento bude vypraven jako náhradní. Odjede, až se uklidí. Vyjíždíme tak se sekerou 10 minut a dalších deset se nachytá v kolonách na čtyřce před Příbramí a Pískem.

Český Krumlov kousek od autobusového nádraží

Po jedné dorážíme do Českého Krumlova. Cestou mě překvapí SMSka, že check-in bude jen přes černou schránku a peníze se při check-outu mají nechat v obálce na pokoji. Ubytujeme se (test po nás nikdo nechtěl), dáme sprchu a jdeme do města. Venku je na padnutí. Zastavujeme na oběd. Restaurace otevřené, ceny neřestně vysoké všude stejně, tak aspoň zasedáme s výhledem na zámek. Jeden chod a pití pro dva za pět set. Pak že cestování po Česku je levné...

Na druhém prohlídkovém okruhu se prochází tímto mostem.

Po obědě se vyšplháme na kopeček k zámku. V pokladně bezproblémově získáváme vstupenky na 16:30 na druhý okruh. V půlhodince, co zbývá do prohlídky se jdeme projít do zahrady. Vyhlídka na zámek je uzavřená. Nad řekou chodí provazochodci a České televize má na ní rozložené studio. Na prohlídce zámku jsme sami s průvodcem a nesmí se tam fotit. Vůbec. Venku to žije. Ulice jsou plné, tak 50% lidí oproti předcovidovému normálu. Chybí skupinky Asiatů a cizinci celkově. Večer si dáváme klobásu a zakončujeme ho pozorováním červánků.

Druhý den ráno jedeme autobusem do Budějovic. Tentokrát žlutým nefunguje kávovar a po ránu by bodnul. Autobusové nádraží se nachází na střeše OC Mercury. Využíváme toho a scházíme do Alberta sehnat snídani. Naproti na vlakovém nádraží odjíždíme o půl hodiny směr Hluboká nad Vltavou - Zámostí. To jsme si dali. Od vlaku je to k zámku přes hodinu pěšky a jako na potvoru stojí na kopci jak nějaký hrad. K zámky v současném vedru dorážíme komplet zničení. Venku je rozhodně přes třicet.

Vstupenky opět pořizujeme s odchodem na prohlídku za pár minut. Tentokrát ale máme mega skupinku 10 lidí a uvnitř se zase nesmí fotografovat. Dopoledne Hluboká není správně nasvícená a pro lepší fotky se tam vyplatí vydat až odpoledne. Po návštěvě Hluboké jsme byli už chytřejší a počkali si na jeden z pár autobusů, co přes městečko denně jezdí a jeli zpět do Budějovic bez hodinového pochodu k nádraží v tropickém vedru.

V Českých Budějovicích je v centru komplet mrtvo. Obloha se zatáhla a pár kilometrů jižně od nás podle meteoradaru řádí bouřky. Hledání otevřené a cenově dostupné hospody vyznívá doztracena, a tak se musíme vrátit do Masných krámů, které nám původně připadaly jako z jiného světa. Grilovaná žebra výborná, svíčková přinejlepším průměrná, tmavý Budvar OK, ale domácí malinová limonáda nic moc. To vše za 530 Kč.

Náměstí Přemysla Otakara II., venku 34°C

Po třetí to balíme a jdeme se vysvobodit z vedra do vlaku na Prahu. Nebo si to aspoň myslíme. Sice vlak třídy IC, ale Dráhy nezklamou a slibovaná klimatizace se nekoná. Sice to hučí, ale nechladí. Výměnou za piktogram sluníčka s vločkou máme neotevíratelná okna a saunu uvnitř. Kvůli tomu nikdo uvnitř neřeší roušky, ani průvodčí. Mám podezření, že tam piktogram znamená - v létě vedro, v zimě zima.