pátek 18. srpna 2017

Světoví průvodci

Mým oblíbeným společníkem při cestách jsou PDF průvodci, kteří mě ušetří tahání velké a těžké knihy, kterou jsem stejně z batohu (skoro) nikdy nevydoloval a jen jsem se s ní zbytečně nosil. Poslední dobou jsem si oblíbil průvodce obsahující více zemí najednou.


Europe, DK Eyewitness
Pro mé toulky Evropou je jedničkou průvodce od DK Eyewitness Travel. Je v něm spousta obrázků a z velkých měst vypíchnuto přesně tolik, kolik stačí na pohodový cestovatelský víkend. Pokrývá celou západní Evropu. Z té východní jen Česko, Maďarsko a Polsko. Pro cesty divokým evropským východem musím sehnat něco jiného.



The world, Lonely Planet
Můj nejnovější objev nese jméno The World a má mnohem širší záběr. Tento průvodce od Lonely Planet pokrývá celý širý svět. Každá země má svých několik stránek s vypíchnutými největšími zajímavostmi. Pohybovat se s tímto průvodcem po městě už nedá. Dobře ale poslouží při rychlém získání přehledu, kam že to jsou ty laciné letenky a kdy je nejlepší období pro návštěvu té či oné země. Cestovatelská sezóna je tam totiž uvedena u každé země. Mezi jednotlivými zeměmi najdete i Antarktidu.