pondělí 19. prosince 2016

Proč mi nefunguje LTE na SIM kartě Orange Mundo?

Poté, co jsem si celý nadšený pořídil SIM kartu Orange Mundo mi začalo vrtat hlavou, proč se ne a ne připojit k LTE síti. V Anglii jsem to nechal plavat s tím, že nejspíš Orange nemá smlouvu místními operátory pro připojení k 4G sítím, poté v Německu také, ale už v Polsku mi to začalo být vážně divné...




Nejdřív těm, co ji tu neznají, představím, jaké výhody přináší SIM karta Orange Mundo cestovatelům:
Se SIM kartou Orange Mundo platíte stejné ceny dat, textovek a hovorů v celé Evropské unii (avšak nikoliv ve Švýcarsku, Gibraltaru a malý městských státech. Za 1 € na den dostanete 100 MB dat v celé EU a za další euro na den 60 volných minut.

Můžu potvrdit, že bez problémů funguje v řadě evropských států a dokáže ušetřit spoustu korunek za roaming. Byl jsem s ní v Anglii, Irsku, Německu, Polsku, Slovensku , ale nikde se nepřipojila do LTE sítě, a to mobil pro LTE mám. Na balíčku se SIM kartou ja napsáno "con 4G", což česky znamená "s podporou 4G", tak tím to také není.

Přihlásil jsem se do zákaznické zóny Orange (rozhraní je pouze ve španělštině) a proklikal jsem se k zákaznické podpoře a napsal ji španělsky e-mail. Po dvou týdnech, několika urgencích jsem z nich dostal tuto odpověď:

SIM karta Orange Mundo podporuje a Orange má smlouvu o poskytování LTE s roamingovými partnery. Avšak s tarifem Go Europe není LTE aktivní.

Jinými slovy: LTE na Orange Mundo nefunguje, protože mám tarif Go Europe, tarif bez měsíčního poplatku.