pátek 23. prosince 2016

Nejlepší vánoční trh v Evropě?

Dlouho jsem byl zvědavý, jak vypadá podle CNN jeden z nejlepších vánočních trhů v Evropě, ten v Praze. Ačkoliv jsem místní, kvůli práci, nemoci a jiným závazkům jsem se tam dostal až dnes.


Podle CNN jsem si představoval naprosto úžasný trh s několika várkami vychytávek. Video z rozsvěcení vánočního stromu na Staroměstském náměstí mě trochu varovalo, ale i tak. Trh je samozřejmě hezký, ale ne nádherný. Vůči minulému roku se změnilo pouze téma vánočního stromu - z Lady na perníčky. Čekal jsem něco málo víc. Např. v Drážďanech každý stánek měl i vlastní téma vývěsního štítu, postavičky na něm se i hýbaly, součástí trhu byly i kolotoče nebo malé ruské kolo pro děti.

Vánoční strom na Staroměstském náměstí

Zajímavé, že si trhu v Praze Američané všimli až letos. Trh se od loňska liší jen perníčky. Dokonce zůstalo zachováno i moje neoblíbené rozvržení trhu na Staroměstském náměstí - strom uprostřed a k němu postupně se zužující kříž ze stánkových monobloků. Což je mimochodem také důvod, proč tam nechodím na rozsvěcení stromu - hodně lidí, málo prostoru a ten strom stejně přes ty nešikovně nastavené stánky není vidět. Rozličnost stánků a toho, co nabízejí se sice postupně zlepšuje, ale opět jsem uhodl to, co se tam bude opakovat - trdelníky, svařák, předražené koule za 120 Kč, slámové ozdoby. Možná že tam už nejsou matrjošky, ale zas tak podrobně jsem to neprocházel.

Za mě vánočním trhům v Praze dávám 50%. Pokud jste na nich nebyli, potěší. Pro člověka, který na nich už párkrát byl, ale už nemají co nabídnout.