čtvrtek 23. února 2017

Dozvuky istanbulského scamu

Jako každý správně uvědomělý cestovatel jsem se na cestu po Asii pojistil. Vzal jsem si pojištění osobních věcí a karet od České spořitelny. Během noci v Istanbulu, kde jsem kvůli své neopatrnosti podlehl scamu, mě hřála jediná věc - mám pojištěny své osobní věci a karty. Avšak vzhledem k tomu, že po mě chtěli přes 5000 tureckých lir za jedno pivo (cca 45.000 Kč), tak jsem ani tak nebyl příliš spolupracující.



Ano, karta sice pojištěná, ale ta částka byla už přes denní limit a slyšet o tom by ty mafiány asi moc nepotěšilo. Navíc jsem si ještě představil to papírování s pojišťovnou. Roky sledování hollywoodských filmů byly tentokrát aspoň k něčemu - podařilo se mi ujet z místa taxíkem a jako ve správném akčňáku jsem řidiči řekl "go, go" a následně jsem přesedl ještě do jiného a samozřejmě oběma řidičům dal solidní dýško a řekl, že mě neviděli.

Přečtěte si také:
Historka z Istanbulu aneb jak mě (ne)okradli
Článek o Let's Have a Drink Scamu v Istanbulu (anglicky)

Z hotelu jsem zavolal na kontaktní linku České spořitelny a ihned zablokoval mou kreditní kartu, kterou ti mafiáni měli v rukou, ale zůstala mi. Nemůžu přece vědět, jestli někdo z nich jí neokopíroval nebo není napůl matematický génius s fotogenickou pamětí a nepůjde si na tu kartu něco nakoupit na internetu.

Varianty pojištění osobních věcí a karet od České spořitelny

Takže jsem ji zablokoval a rovnou jsem se zmínil o mém pojištění, které jsem uzavíral před odjezdem. Jenže naše Česká spořitelna nic takového v systému neviděla. Rovnou jsem tedy založil reklamaci s pocitem, že jsem opravdu rád, že jsem jim nedal ani liru.

Když jsem se den na to vrátil z Istanbulu domů, čekala na mě ve schránce obálka, kde mi Česká spořitelna oznamuje, že už 14 dní mám platné pojištění osobních věcí. Volám tedy znovu na infolinku a informuji je o tom.

Jako výsledek mi týden po tom přijde nová obálka, kde se píše, že moje pojištění samozřejmě platí, ale až 3 dny od mého návratu. Volám tam ještě jednou, jak je to možné, že tu mám v rukou dva dopisy a v každém je něco úplně jiného.

Následně to v systému dohledají a že opravdu mé pojištění platí od října 2016, jak mělo platit rovnou od začátku. Hned se ptám, jakým způsobem mám požádat o proplacení vydání nové karty. Slečna na infolince mi říká, že musím vyplnit formulář, který mi posílá na e-mail, a donést ho na pobočku.

Tak tedy vyplňuji formulář a další den ho nesu na pobočku. Byl prosinec, asi dva týdny před Vánoci a venku dost velká zima. Na pobočce mi říkají, že na pobočku jsem to nosil neměl, že to musím donést pojišťovně Kooperativě, s kterou mají smlouvu. Ale že bych to mohl Kooperativě poslat on-line.

O víkendu před Vánoci si krátím dlouhou chvíli vyplňováním formuláře o škodné události na webu Kooperativy. Kolonky pro nahlášení škodné události sice úplně neodpovídají těm, co bych čekal pro osobní věci, ale nic přece nemůže být dokonalé, ne?

Pár dní na to mi Kooperativa naděluje dáreček - s touto škodnou událostí nemůžu za nimi - ale musím to řešit jen s jejich smluvním partnerem BNP Paribas, a to buď osobně na jediné pobočce v Praze 5 na Smíchově, kde jsou jen pár hodin, nebo jim to nejlépe doporučeně poslat.

Venku mrzne, sněží, v tomto roce vážně i v Praze, tak jsem došel ke zlomovému bodu - těch 200 korun za vystavení karty mi už za další pokus nestojí. Poslat to tam doporučeně mě bude stát další peníze a dojet tam bez obětí také nejde, ale o to jsem raději, že jsem se na toto pojištění nemusel spoléhat a scam v Istanbulu dopadl tak, jak dopadl a ne sekerou ve výši 5000 lir.

Jak se tedy zachovat, pokud máte pojištění karty od České spořitelny?
Před cestou si ověřit platnost pojištění na infolince a po návratu z cesty, kde se stala nehoda, se rovnou obrátit na BNP Paribas se správným formulářem a k tomu mít nejlépe policejní protokol.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář :-)